پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204930
گسترش فولاد 2- پرسپوليس 4/اميد پرسپوليس براي قهرماني برگشت
تاریخ انتشار : 1395/02/19 20:50:35
نمایش : 1755
پرسپوليس در روز جشنواره گل در تبريز، حريفش را با 4 گل مغلوب کرد تا اميدوارانه به هفته پاياني ليگ بينديشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شاگردان برانکو ايوانکوويچ در روزي که استقلال چهار گل از تراکتورسازي دريافت کرد با 4 گل گسترش را شکست دادند تا همه چيز به هفته پاياني کشيده شود و البته شانس خود را براي رسيدن به قهرماني به بيش از 50 درص افزايش دهند.

 

داور: اشکان خورشيدي    کمک داوران: رضا سخندان و سعيد علي نژاديان       تماشاگران: 5 هزار نفر

استاديوم: يادگار امام تبريز

 

گسترش فولاد:

 

داود نوشي صوفياني، اميد نظامي پور، مگنو باتيستا، مرتضي اسدي، محمد ابراهيمي، شهرام گودرزي (محمد امين درويشي 61)، محسن حسيني، داريوش شجاعيان، مصطفي اکرامي، سامان نريمان جهان (دقيقه 46، لئوناردو پيمنتا) و اميرحسين کريمي

سرمربى: فراز کمالوند

 

پرسپوليس: 

 

 لوبانوف، محمد انصاري، لوکا ماريچ، مايکل اومانيا، رامين رضائيان، محسن مسلمان، کمال کاميابي‌نيا، فرشاد احمدزاده، اميد عاليشاه، علي عليپور و مهدي طارمي

سرمربى: برانکو ايوانکوويچ

 

اخطار

 

کمال کاميابي نيا (60) - مايکل اومانيا (77) - رامين رضاييان (79) از پرسپوليس

شهرام گودرزي (60) از گسترش فولاد

 

 

شرح گل

 

گسترش صفر پرسپوليس يک: ( دقيقه 31، فرشاد احمدزاده): روي يک ارسال و تاثير علي عليپور که با دفع ناقص نوشي همراه شد، احمدزاده موفق شد دروازه خالي را با ضربه سر باز کند و تيمش را به گل برساند.

گسترش فولاد  صفر پرسپوليس دو: ( محمد انصاري، دقيقه 43): محمد انصاري با شوتي ديدني و زميني گل دوم تيمش را از راهي دور به ثمر رساند تا پرسپوليس با دو گل از ميزبان خود پيش بيفتد.

گسترش فولاد يک پرسپوليس دو : (دقيقه 55، محمد ابراهيمي) روي خطايي که کاميابي نيا مرتکب شد، گسترش روي قوس محوطه جريمه صاحب ضربه ايستگاهي شد که اين ضربه را ابراهيمي به زيبايي وارد دروازه لوبانف کرد.

گسترش فولاد يک پرسپوليس سه: ( دقيقه 70، اميد عاليشاه): کاپيتان پرسپوليس روي يک ضربه کرنر که توسط مسلمان ارسال شد اينبار در نقش گلزن ظاهر شد و گل سوم تيمش را  درون دروازه گسترش قرار داد. عاليشاه بعد از گلزني شادي گلش را با بازوبند اين تيم به نمايش گذاشت.

گسترش يک پرسپوليس چهار (اميد عاليشاه، دقيقه 85): يک سوپرگل از سوي اميد عاليشاه نتيجه بازي را به سود پرسپوليسي ها با چهار گل به جريان انداخته است. شوت راه دور اين بازيکن از فاصله 32 متري دور از دستان نوشي صوفياني به تور دروازه رسيد.

گسترش 2 پرسپوليس 4 : (دقيقه 86، داريوش شجاعيان) اشتباه مهلک و مرگبار الکساندر لوبانف، داريوش شجاعيان را در فرصت خوبي براي گلزني قرار داد تا اين تيم اختلاف را به دو برساند و از تفاضل گل سرخ ها در اين روزهاي حساس نيز بکاهد.

 

 

شرح نيمه اول:

 

پرسپوليسي ها با در اختيار گرفتن جريان بازي و مالکيت توپ بر حريف تسلط يافتند و فراز کمالوند قصد داشت با اجراي پرس همانند بازي با نفت اين تيم را دچار مشکل کند اما برانکو نشان داده که دو بار تسليم يک اتفاق نمي شود و به خوبي توانست از اين نقشه خلاص شود و با دو گل نيمه اول را به سود خود خاتمه دهد.

بعد از فشار ابتدايي گسترش فولاد روي دروازه پرسپوليس، اين احمدزاده بود که از اشتباه نوشي صوفياني استفاده کرد و توانست بازي را به سود سرخپوشان با يک گل برتري به جريان در آورد. در ادامه نيز گسترشي ها که در دو هفته مانده به پايان ليگ دغدغه اي آنها را تهديد نمي کند تسليم حريف شدند و سرخپوشان توانستند ميانه ميدان را نيز با کمک کمال و مسلمان از آن خود کنند و در نهايت با گلي که محمد انصاري از فاصله 35 متري وارد دروازه اين تيم کرد با نتيجه دو بر صفر از حريف پيش بيفتند.

 

برترين بازيکن زمين: اميد عاليشاه

 

هافبک چپ پرسپوليس که در هفته هاي گذشته در نقش پاسور عملکرد فوق العاده اي از خود به جا گذاشته بود در تبريز دو گل تيمش را به ثمر رساند تا در جدول آقاي گلي نيز جهش خوبي از خود به جا بگذارد. او با دوندگي بالا و رهبري تيمش موفق شد سهم زيادي در اين برتري ايفا کند و در کنار محسن مسلمان يکي از برترين هاي زمين بود. محمد ابراهيمي نيز در تيم حريف تلاش زيادي داشت و مي توان گفت به تنهايي بار هجومي تيمش را برعهده گرفته بود اما نتوانست چاره ساز تيمش باشد.

 

اتفاق ويژه

 

برتري 4 گله پرسپوليس، شکست 4 گله استقلال باعث شد تا اين تيم آبي ها را به رتبه سوم جدول بفرستد و در يک هفته مانده به پايان فصل شانس خود را براي قهرماني با استقلال خوزستان برابر کند. هر  دو تيم بايد در هفته آينده در خانه از حريفان خود ميزباني کنند و استقلال تهران در قم کار سختي براي رقابت با اين دو تيم و البته شاگردان علي دايي خواهد داشت.

اتفاق تلخ بازي اما درگيري خونين و فيزيکي هواداران دو تيم بود که در دقايق ابتدايي رقم خورد و صحنه هاي زشتي را در استاديوم يادگار امام رقم زد.

 

 

دقايق حساس

 

دقيقه 3: اولين حمله از سمت گسترشي ها توسط سامان نريمان جهان شکل گرفت که کمک داور به نشان آفسايد پرچم خود را بالا آورد و مهاجم اين تيم را متوقف کرد.

دقيقه 4: شوت از زاويه بسته محمد ابراهيمي با عبور از خط عرضي دروازه لوبانف به بيرون رفت.

دقيقه 5 تا 12: پرسپوليسي ها قصد دارند با پاس هاي کوتاه به دروازه گسترش نزديک شوند و شاگردان کمالوند هم با پرس پرفشار خود مانع از اين اتفاق مي شوند. پاس هاي اشتباه مولفه نمايان اين دقايق از بازي بود.

دقيقه 13: ارسال ضربه ايستگاهي به درون محوطه جريمه با گل گسترش توسط حسيني همراه بود که خورشيدي آن را به دليل آفسايد نپذيرفت تا بازي بدون گل به جريان بيفتد.

دقيقه 15: خطا روي رامين رضاييان توسط مگنو باتيستا يک ضربه ايستگاهي نصيب پرسپوليس کرد.

دقيقه 16: اين ضربه ايستگاهي را مسلمان به سمت محوطه جريمه فرستاد که توپ به هيچ کدام از حمله وران پرسپوليس نرسيد تا داوود نوشي بازي را بار ديگر آ؛از کند.

دقيقه 17: بار ديگر سامان نريمان جهان عزم دروازه پرسپوليس کرد که هماهنگي دو مدافع مياني پرسپوليس او را در منطقه آفسايد قرار داد.

دقيقه 22: شوت از داخل محوطه جريمه توسط علي پور با واکنش نوشي صوفياني همراه شد که ضربه برگشتي را مهدي طارمي در آستانه دروازه خالي نتوانست باز کند و توپش فضاي بالاي دروازه را طي کرد.

دقيقه 26: شوت سامان نريمان جهان را اينبار الکس لوبانف از آن خود کرد تا گسترش در به ثمر رساندن گل ناکام بماند.

دقيقه 29: ارسال رامين رضاييان با ضربه سر ناقص اميد عاليشاه همراه شد که توپ با اختلاف به بيرون رفت.

دقيقه 36: سامان نريمان جهان روي يک ضد حمله با طي کردن بيش از نيمي از زمين از پشت محوطه جريمه اقدام به شوتزني کرد که توپش با برخورد به مدافع پرسپوليس به کرنر رفت. روي اين کرنر گسترشي ها به نتيجه اي نرسيدند.

دقيقه 39: کات بک علي عليپور براي فرشاد احمدزاده، اين بازيکن را در موقعيت شوتزني قرار داد که ضربه اش با اختلاف زياد به بيرون رفت.

دقيقه 40: حرکت درويشي از جناح چپ پرسپوليس با خطاي انصاري همراه شد تا گسترش صاحب يک ضربه ايستگاهي شود، اين ضربه را شجاعيان فرستاد اما مدافعان پرسپوليس زودتر از زرد و آبي پوشان گسترش آن را دفع کردند.

دقيقه 45: در آخرين ثانيه هاي بازي، رامين رضاييان فرصت خوبي براي تثبيت برتري تيمش داشت که ضربه اش با اختلاف از بالاي دروازه به بيرون رفت.

دقيقه 53: ضربه سر کمال کاميابي نيا به شکلي خطرناک از کنار دروازه گسترش به بيرون رفت تا اين هافبک دفاعي از رسيدن به گل ناکام بماند.

دقيقه 59: روي اشتباه انصاري و پاس او به بازيکن حريف، پيمنتا صاحب فرصت شوتزني شد که ضربه اش با اختلاف کمي به بيرون رفت.

دقيقه 67: ضربه ايستگاهي براي پرسپوليس را رامين رضاييان مستقيم به سمت دروازه زد که نوشي توپ را به کرنر فرستاد.

دقيقه 74: ضربه محمد ابراهيمي از کنج محوطه جريمه را الکساندر لوبانف در دو مرحله از آن خود کرد تا اين فرصت براي گسترش ناکام بماند.

 

حاشيه

 

* طرفداران گسترش با تشويق بازيکنان اين تيم آنها را به سمت جايگاه خود فراخواندند.

* مهدي طارمي در حالي براي عکس تيمي حضور يافته بود که تي شرت منقش به عکس يکي از شهداي حرم را در دست داشت.

* چندين صندلي از سوي طرفداران گسترش کنده شد تا اينگونه آنها در ميزباني مهمان وار خود در يادگار امام به همشهري شان يعني تراکتورسازي ضرر بزنند.

* در دقيقه 24 هواداران پرسپوليس با تشويق هادي نوروزي، کاپيتان فقيد خود ياد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html